Att läsa eller inte läsa

Har just läst ut den sista Harry Potterboken, köpte den i förrgår och idag tog den slut. Är alltid så när jag läser, blir uppslukad av historien (ifall boken är bra vill säga) och vill bara veta vad som ska hända och hur boken slutar. Jag verlikgen slukar böcker, läser jättefort, hoppar över stycken och ibland sidor för att få veta hur boken slutar. När boken sen är slut så blir jag besviken, för boken är ju slut!! Då får jag inte läsa mer om personerna i boken, är nästan som att jag saknar dem eller nått. Låter kanske knäppt, men så är det.

Med den här boken försökte jag verkligen läsa varje ord, men det gick inte. I början gick det någolunda, men ju längre jag läste desto mer ville jag veta hur den slutade.  Nu vet jag... och har ingen mer Harry Potter bok att läsa. Vad ska jag nu läsa? Nån som vet nån serie med MASSOR med böcker så jag inte behöver bli besviken när en slutar utan bara kan börja läsa nästa?

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag känner igen det där! Så gör jag också...
Jag gav mig på att läsa Robert Jordan... många, många böcker är det...
Eller så kan man helt enkelt läsa om böckerna efter ett tag. Första gången läser man för att få veta hur det går, senare läser man om dem och läser lite långsammare (eftersom man redan vet slutet), och ser en massa detaljer som man inte såg första gången. Plus att man då får återvända till personerna i boken. :-)
trevlig helg!
/Annika

Postat av: Malin

Hejsan!
Jag är också som du när jag läser.
Har du läst Sagan om isfolket?
Det är en jättebra serie med runt 50 böcker.
Då har du att göra ett tag :-)
Nu har jag bara en dag kvar på semestern.
Skönt att få rutiner igen men jobbigt att vakna tidigt. Det är ju så skönt att sova :-)
Ha det gott!
Kram Malin

2007-08-12 @ 23:26:03
Postat av: Anonym

Halloj Bruden!
Hur är allt med dig, går det bra på jobbet? Här flyter allt på som vanligt, händer inte så mycket spännande i vårat liv mer än Marthines alla framsteg =) Förresten, har länge tänkt fråga dig en grej. Brukar du vara in på Granit något? (butiken alltså) Såg nämligen ett par snygga siffermagneter därifrån som jag skulle vilja ha till Marthines magnet/griffeltavla. Så om du nån gång har vägarna förbi där och har lust att göra mig den tjänsten så hojta bara till så fixar jag över pengar på direkten! Efter helgen bär det nog iväg till Ötå några dagar, pappa har ringt och sagt att vi måste komma dit! Så då är det ju bästa att lyda ;-) Oj, nu blev det kanske lite väl långt inlägg. Men hoppas allt är super med dig!
Ta hand om dig!
Kramar Anna

2007-08-15 @ 22:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0