Känner mig god

Idag har jag gjort nått bra. Idag har jag blivit läxhjälpare. Läste om det i tidningen att de behövde hjälp, så gick till biblioteket i området där jag bor idag. De blev ganska glada för extra hjälp, så kändes bra.

Dök upp där vid fyra när man ska vara där, och fick hjälpa två killar med matte. Den ena gick väl på mellanstadiet, den andra på högstadiet. Högstadiekillen hade problem med procent. Procent har aldrig varit min straka sida i matte. Procent är tråkigt och bara blä!! kom ett tal när jag var tvungen att tänka ganska länge, var tvungen att fråga om lite hjälp av en annan som just innan sagt att hon tyckte om procent. Killen tittade på mig och sa: Går inte du på universitetet?

Kommentarer
Postat av: louise

du är juh bäst på allt tycker jag! då kommer du sova gott inatt när du varit en duktig tjej:) synd att du åker till borlänge så du inte kan hänga på ikea imorn..:(

2007-12-03 @ 23:19:03
URL: http://sessanlouise.webblogg.se
Postat av: Malin N

Hej vännen!
Tack för gratulationen!
Läxhjälp, vad bra!
Vi funderar på att ha det här på jobbet.
Men då är det vi lärare som ska ha hand om det.
Men det var ju en bra ide att ta hjälp av andra.
Ha det super!
Kram Malin

2007-12-04 @ 11:09:58
Postat av: Annika

Det är av sådana orsaker jag inte gjort samma sak - har hört ibland att de söker personer som kan hjälpa till med "läxläsning" m.m., men "tänk om de ställer en massa frågor som jag inte kan svara på, vad pinsamt det vore!". :-)
Näe. Men det låter jättebra tycker jag!

2007-12-19 @ 22:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0