Va? Står tiden still?

Igår kväll bestämde jag mig för att kliva upp tidigt idag och gå på morgonpromenad. Ställde klockan på 06.10 och bestämde mig för att jag fick snooza en gång. Men efter denna en gång så snoozade jag igen. Fast kunde inte sova, hade dåligt samvete för jag skulle ju faktiskt ut och gå. Så klev upp, satte på mig kläder och gick ut och gick. Då var klockan ca 06.30. Gick i ungefär en halvtimme och duschade sedan. Började bli smått stressad för börjar kl 8 och skulle fortfarande äta frukost och hinna förbi en affär för att köpa lunch. Iof behöver jag inte vara på jobbet exakt 8, men tycker själv det känns dåligt att vara hur sen som helst. Så tittade lite stressat på klockan när jag var på väg ut genom hotellrumsdörren. 06.33!! Va? Hur gick det till??? Har min mobilklocka stannat? (kan de ens göra det?) eller hur snabb var jag egentligen? Eller, har jag kommit på nått sätt att stanna tiden?

Nä, sen kom jag på det. Igår kväll laddade jag jobbmobilen, och ställde därför min privata mobil att ringa. Min privata mobil som fortfarande är inställd på svensk tid och inte engelsk. Så klev egentligen upp 05.20!!! Oh, blir trött bara av att skriva hur tidigt jag tog mig ur sängen imorse!!

Men, det förklarar varför jag inte såg någon annan när jag var ute och gick. Var knappt nån bil som åkte förbi heller. Och såg en "mjölkman" också. Tyckte ju han var ute lite sent och levererade mjölken, men tydligen inte. Jaja, kan känna mig duktig idag i alla fall :)


Kommentarer
Postat av: Annika

Jag stiger i och för sig upp 5:40, men skulle knappast göra det om jag inte måste... ut och gå så tidigt låter jobbigt... :-)
Du får väl berätta mer när du vet mer, då. Spännande. Fortsättning följer, hoppas vi. :-)

Postat av: Susanne

Hehe.. Känner igen det där..
Så fel på klockan en gång när jag gick på gymnasiet..
Stod och väntade på bussen som aldrig kom..
Tittade en gång till på klockan..
Hmm.. Var en hel timma förtidig!!
Tur att inte bussen kom, för då hade jag ju varit i skolan innan de öppnade...
Hade ju vart rätt surt..
Så.. Vill du berätta vad din förra bloggpost handlade om???? :-)
Kram!!// Nyfiken I En Strut

2007-06-19 @ 09:19:33
URL: http://suss-liv.blogspot.com
Postat av: MALIN

Hej vännen
Hoppas allt är bra med dig!
Kikar in för att önska dig en riktigt skön midsommar!
Många kramar Malin

2007-06-21 @ 20:58:36
Postat av: Annika

Tittar in för att önska dig en riktigt bra midsommar.
kram /Annika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0