Är nog inte expert på att resa...

Här gick jag runt och trodde att mina ca två flygresor i veckan gjorde mig ganska duktig på det här med att resa. Men ack vad fel man kan ha...

I måndags fick jag veta att en grej jag skulle gjort i Sverige i veckan har blivit uppskjutet. Så då satt jag där och hade inget att göra. Min chef och jag kom då fram till att jag kunde ju åka till Wales på tisdag. Vilket jag gjorde. Vaknade kl 4 av en väääldigt jobbig väckarklocka. Ringde taxi vid halv fem som dök upp efter ca 5 min. När jag sätter mig i bilen frågar föraren om det är ok om han tankar. Är fast pris från mig till Arlanda så var väl ok tyckte jag och tror inte jag förlorade tid på det i slutändan för han körde typ 140 hela vägen sen. Väl framme så funkar inte kortläsaren i hans bil. Eller, hmm, han sa att den funkade men att man bara var tvungen att dra kortet många gånger. Efter typ 20 ggr gav jag upp och sa att jag skulle gå in och ta ut kontanter istället.

Efter incheckning var det dags för den lååånga jobbiga säkerhetskontrollkön och efter den gick jag för att köpa frukost. Sen gick jag till växlingskontoret för att växla pengar. Hmm, typ 20 pers före mig i kön. 10 min före min boarding startar är det fortfarande 10 pers före mig. Men är lungt tänkte jag, en pers i minuten så jag hinner. Sen börjar en vääldigt olustig känsla krypa upp inom mig. Vad har jag gjort av mina boradingkort?!? Letar snabbt igenom väskan och inser att de inte är där!! Hjälp! När hade jag dem senast? Kanske när jag åt frukost. Går dit, nä de har inte fått in några boradingkort. Går till gaten och frågar där vad jag ska göra eftersom de är borta. Han säger, leta en gång till, du har lite tid kvar. Frågar vad som händer om jag inte hittar dem. Det får du se då svarar han, men helst att du hittar dem.

Rotar igenom båda väskorna igen. Inget där. Som sista utväg gick jag tillbaks till säkerhetskontrollen eftersom jag inte kunde komma ihåg att jag sett dem efter det. Och där var de. Oh, vad lättad jag blev!! Behövde inte få reda på vad som händer om man tappar bort sina boradingkort alltså. Men var då jag insåg att jag visst inte är en reseexpert.

Kommentarer
Postat av: Annika

Jobbigt det där med att resa... mycket att hålla rätt på. ;-) Jag vet inte heller vad som händer om man har bort sitt boardingkort, men i dessa tider (efter 11:e september) ska man kanske undvika allt som krånglar till saker... (ja, som om någon vettig människa tappade bort det med flit, då...)
kram /Annika

Postat av: Anna

Nix, det blev ingen guldstjärna för mig i veckan men nästa gång jag far dit då SKA jag ha en :-D Hade nämligen bara 0,4 kvar till nästa stjärna. Jag var nog inte nå bättre igår, skulle snabbt slänga i mig ett ägg innan jag for på stan men jag råkade bränna det. Så det blev en burgare på MAX men endast hamburgare UTAN pommes och annats skit ;-) Vad fin du var i håret. Ska också piffa till mig till veckan, har bokat tid på frisörskolan i H-näset *längtar* Idag bär det av till Ötå för oss, Mia har ju konfirmation i helgen. Hoppas du får en fin helg! Kram

2007-05-25 @ 08:33:01
Postat av: Anonym

Hej vännen!
Kikar in för att önska dig en trevlig helg!
Kram på dig!

2007-05-25 @ 22:20:36
Postat av: Malin Nilsson

Kanske skulle säga vem jag är också ;-)

2007-05-25 @ 22:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0