Kanske inte min bästa dag...

Vaknar. Jaa, idag ska jag åka hem!! Packar ihop mina saker, sätter dem i bilen och går till receptionen för att checka ut. Kommer tillbaks till bilen, ska hoppa in och åka till jobbet, men nått är fel? Vad? Just ja, ratten är på andra sidan bilen... Går till andra sidan, mäh, här kan jag ju inte gå in!! Bilen brevid har parkerat så nära att backspeglarna nästan tar i varandra. Jaha, vad ska jag göra nu? Nä, har inget val, får hoppa in via passagerarsidan. Ny erfarenhet. Första benet inga problem, men aj! handbromsspak in i baksidan av låret. Oh skönt, äntligen på plats, dags att åka till jobbet då. Men hmm, vänta nu, bil fortfarande jättenära, måste backa rakt bakåt alltså... Ok, inga problem. Oj! Värtsa blomsterarrangemanget inte så långt bakom bilen kan inte backa så mycket. Nähä, får väl köra lite framåt nu då. Ja, efter typ fyra fram-och-tillbaka-körningar äntligen på väg till jobbet.

Möte med chefen. Har snart jobbat i ett halvår nu, provanställning slut!! Haha, chef säger mycket nöjd med mina insatser, jag har överstigit hans förväntningar, jag får fortsätta om jag vill! Ja, det vill jag!! Ok, mycket bra!! Dags att åka till flygplatsen och åka hem!! Aldrig kört dit tidigare, men inga problem, motorväg hela vägen. Kommer fram, lämna tillbaks hyrbil... Men, vart?!? Hjälp, eh, finns ju bara skyltar till olika terminaler!! Ok, åker mot den terminalen jag ska till. Haha!! Skyltar mot hyrbilstillbakalämning!! Yey!! Följer väl dem. Oh, parkeringshuset, ta en lapp och följ skyltarna. Inga problem... Uppåt går det, ska till våning 11, men, va? Avstängt, kan bara åka ner igen... Oj, ute ur parkeringshus, måste sätta i lappen och betala?!? Nä, trycker på hjälpknappen. Förklarar jag är vilse, får instruktioner och som vanligt lyssnar bara på hälften. Blir utsläppt och börjar köra. Haha, tillbaks till parkeringshuset, ok, våning 11. Går uppåt, känns bekant. NÄ!! Nu går det neråt igen! Har gjort samma fel. IGEN!! Den här gången trycker jag inte på hjälp, är ju pinsamt!! Så betalar lydigt typ 25 kr och åker ut. Nu är det bestämt!! Jag åker till en annan terminal med mindre förvirrande parkeringshus!! Haha, inga problem att lämna tillbaks hyrbilen där inte.

Första flyget, lite försenat, men är lugnt, har 45 min på mig innan boradingen på andra planet börjar. Hur lugnt som helst. Sätter mig på andra planet, hmm, passagerare som inte dykt upp men har bagage på planet. Säkerhetsrisk. Måste hitta bagage och plocka av det från planet. Bagage mer svårhittat än först trott. Slottid missad. Plan försenat. Oh, landar bara en timme försenad! Skönt, bara vänta på väska och sen åka hem!! Väskor åker förbi. Oj, där var kanske min... Nä, jag har inte knytit fast dragkedjestängarna med nått rött. Alltså, inte min... Va? Samma väska åker förbi igen och igen och igen och igen. Är det ingen som vill ha den? Sista bagage på bältet, min väska har inte kommit. Nä, vad jobbigt!! Oj, där kommer den där väskan igen. Tänk om det ändå är min. Går fram och tittar. Jaha, oj, var ju min!! Var framsarna från min röda sjal som hängde ut. Hmm, pinsamt. Hur många gånger åkte inte den där väskan runt innan jag kollade på den? Jaja, äntligen taxi på väg hem. HEMMA!! Skönt!!


Kommentarer
Postat av: Therese

Lol Ojoj vilken dag! Hoppas det går bättra för dig att ta dig hit!! :-) Vilken fin sida!! Kram

2007-05-12 @ 15:00:46
Postat av: Susanne

*FNISS* Låter som om det hände en hel del saker bara för att komma hem!! :-)Riktigt kul läsning!

2007-05-12 @ 17:40:28
URL: http://suss-liv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej Ida!
Tack för inbjudan hit.
Man kanske skulle byta hit för spacet bara krånglar hela tiden.
Ha det gott!
Kram Malin

2007-05-12 @ 20:09:25
Postat av: Annika

Det ska inte vara lätt, heller. :-)

Kul med jobbet i alla fall, alltid roligt att få positiva kommentarer.

Jag ska se till att uppdatera länken hit istället, då. Håller med om att det är en fördel att slippa vara inloggad för att kommentera.

/Annika

Postat av: Anna

Haha, skrattade gott när jag läste ditt inlägg. Det där med att kliva in genom passagerarsidan fick jag också göra i sommar. Hur lätt tror du att det var, höggravid och allt :-D Nån idiot (jag vet vem för det kollade jag minsann upp på VV men det kan man ju såklart inte skriva här ;-)) hade parkerat skitnära min bil, det var precis så jag kunde sätta ner foton mellan våra bildäck och så stora fötter har jag ju ändå inte!! (stl 37-38) Jag som ungefär var lika smidig som en elefant fick snällt ta mig in via passagerarsidan *suck*
Kul att du får fortsätta på jobbet -Grattis! Men det visste jag ju att du skulle få du är ju så himla duktig! :-)
Kram Anna

2007-05-19 @ 22:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0