Inte konstigt att jag är tjock!

Jag har extremt dåliga matvanor!! Kan hålla dem någolunda "normala" när jag jobbar. Eller hmm, menar när jag går hemifrån och jobbar. För då måste man ju äta frukost innan man går, och då är man hungrig vid lunch och äter därför lunch plus att man blir hungrig till middag igen. Så får väl i mig tre mål mat om dagen då.

Men, när jag bara är hemma blir det ingen frukost, för min mage tål egentligen inte frukost. Är en pina att trycka i sig det på mornarna, känns som att det ska komma upp igen. Så, när jag är hemma faller frukost bort ur tankarna... Vid 11 (ibland senare) kommer jag på att jag inte ätit. Går till köket och tittar runt i skåpen, finns INGET jag kan tänka mig att äta, så slår bort tankar på mat ett tag till. Vid 13 börjar det bli akut, hungern gnager i magen, finns fortfarande inget jag kan tänka mig att äta och jag äter helre inget än mat jag inte vill ha. Vid det laget brukar jag dock inse att jag måste äta nått, så äter väl nått litet men då är ju dagen redan förstörd och jag går runt och småäter vad som helst resen av dagen.

Som exempel igår:
Gick till en närliggande galleria och åt frukost/lunch/middag vid halv tre. Var det första jag åt på hela dagen, blev kyckligwok och äggnudlar.
På väg hem därifrån gick jag förbi affären och köpte hem lite i matväg och lite onyttigheter också.
Kom hem och åt lite (eller, ok då, ganska mycket) hasselnötskräm (gott) och mådde sen illa.
Gick iväg på en lägenhetsvisning och gick förbi affären igen på vägen hem.
Blev ostbågar och julmust till middag.

Idag har jag hittils (klockan är 16.30) fått i mig:
Micromat vid 14
Mer hasselnötskräm
Två koppar te med mjölk.
Ska hem till en kompis och fixa middag, så blir ordentlig middag i alla fall.

Men summa sumarum, det är verkligen inte konstigt att jag är så stor som jag är!!!

Nån som har nån idé om hur man kan ändra sina matvanor när tanken på mat gör en illamående på mornarna (och ibland under hela dagen) och det oftast knappt finns nått man kan tänka sig att äta i matväg under resten av dagen för att det mesta inte verkar gott och man därför inte känner för att äta?

P.S. vet att detta är ett I-landsproblem, men är ändå för mig ett stort problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0