Vad ska man tro?

Nä, nu har jag problem, igen!! Över en kille... IGEN!!!

Skulle ju till London den här helgen, med en kille jag bara träffat två ggr. Men idag så fick jag ett mess, han är sjuk och resan inställd. Eller, han tror han kommer att bli sjuk och vill därför inte chansa, så resan avbokades idag för att få tillbaks pengarna.

Besviken är jag! Såg fram emot att åka och göra nått roligt en hel helg för en gångs skull.

Men har kommit fram till att det är nått med den här killen som inte riktigt stämmer, exempel:

  • Hans lägenhet håller på att stambytas, så han bor i ett litet rum på andra sidan gatan, säger att han bara bott där en månad, men känns ganska inbott för en månad. Fullt med cd ställ på väggarna och han har hängt upp tavlor och grejjer på väggarna. Nu är stambytet klart, men han har fortfarande inte flyttat "hem" igen för var för dammigt i lägenheten och han har inte städat klart, plus att det visst var nått fel som måste åtgärdas.
  • Fick köpa hans biljetter till Kent billigt, för han kunde inte gå, för han skulle jobba. När Kentdagen kommer får jag ett mess med frågan ifall allt gick bra med bokningsnumret. Bokningsnr? Då hade han tydligen skickat ett mess till mig dagen innan med ett bokningsnr, för nya biljetter var tvungna att hämtas ut. Men han hade inte kvar numret (på jobbdatorn) och kunde inte åka dit och hämta det för han var tvungen att vänta på flyttgubbar som skulle flytta hans piano och de hörde inte av sig om när de skulle komma? Så, blev inget Kent. Ja, och så hade han bytt bort sitt pass från jobbet, så han jobbade inte heller, utan var bara hemma.
  • Skulle komma över till honom en kväll, köpa en grej åt honom på vägen. När jag messade och sa att grejjen var slut fick jag ett mess nån minut senare om att han var tvungen att åka och jobba, så jag kunde inte komma över.
  • Köpte ett program åt honom, han skulle föra över pengar. Funkade inte enligt honom, men var ok, han skulle betala mig i pund i england, men nu ska vi inte åka till england, så fortfarande inte fått pengar.

Finns väl fler saker också som är skumma, ja, som det här med att han är "sjuk" och Londonresan inte blev av. Och nu när jag skrev ner allt det här känns det ännu skummare, hade inte summerat ihop det tidigare. Men när man tänker efter så är han ju nu skyldig mig massor med pengar, för resan och programmet, ja och kentbiljetterna. Är allt verkligen bara tillfälligheter, eller lurar han mig?

Men samtidigt så skickar han mess hela tiden, varje dag. Frågar vad jag gör och hur jag mår och sånnt. Är det bara för att hålla mig på gott humör, eller kan allt han säger vara sant?!?

Ja, vad ska man tro egentligen?


Kommentarer
Postat av: louise

va skumt. har inte heller tänkt på det, men när du skriver det så börjar man juh undra. lurar han av dig på pengar eller ? asså e hunden där har du hälsat på den? ses snart.

2007-11-22 @ 17:05:49
URL: http://sessanlouise.webblogg.se
Postat av: Anna

Jepp, jag har fått ett jobb som konsult på Löneenheten på FMLog (Försvarsmaktens Logistik). Hade min första dag i måndags och blir nog kvar där ända till augusti iaf som det ser ut nu. Enda nackdelen är ju att jobbet är i Boden, så det blir en del körande om dagarna...men det får väl gå. Jobben växer ju inte på träd direkt så man har ju inte så mycket till val men nu har jag ju ett jobb iaf! :-D Oj, jag måste ju hålla med om att det låter lite skumt. Jag tycker du ska försöka få tillbaka dina pengar så fort det bara går, bara för säkerhetsskull. Det är ju så himla svårt att säga, det kan ju bara vara tillfälligheter som du säger men det kan ju även vara så att han inte är helt ärlig... Det brukar ofta vara känsligt att fråga om pengar, själv hatar jag verkligen att påminna någon om att dem är skyldig mig pengar. Men samtidigt så vill man ju såklart ha tillbaka det som är ens! Så, det tycker jag definitivt att du ska göra även om det nu inte är det lättaste och sen bestämma därifrån hur allt känns och verkar! Svårt att få fram riktigt hur man tänker och menar såhär över nätet men du förstår nog =) Sköt om dig!!
Många Kramar Anna

2007-11-22 @ 19:59:55
Postat av: Anna

Shit, det blev ju värsta romanen ;-)

2007-11-22 @ 20:00:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0