Hur man gör om rökrum till rökfria på hotell

I England har det nu kommit en liknande lag som kom här i Sverige i Juni 2005 (eller var det 2006?), den om att man inte får röka inomhus mer. Jätteskönt tycker jag, för har varit väldigt rökigt inne på pubar och jag är ju inte vad vid det mer. Dessutom glömde jag alltid bort att säga att jag ville ha ett rökfritt rum när jag bokade hotell, så lyckades få rökrum några gånger. Men nu behöver man ju inte oroa sig för det mer...

... trodde jag ja.

I förra veckan var jag i England igen och fick uppleva hur de har gjort om rökrumen till icke röka rum. Kan lättast beskrivas i tre steg:

1. Ta bort alla askkopppar från rummen
2. Sätt upp skyltar om att man inte får röka i rummet
3. Klart!

Ja, tydligen är det inte mer som krävs. Att tvätta gardinerna och överkasten i rummen behövs tydligen inte. Lukten försvinner väl av sig själv om några år eller så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0