I brist på kavel får man använda...

För några veckor sedan fyllde jag år igen. Skulle ha fika för ganska många kompisar. När jag har fika så måste jag alltid överdriva, som tur var hade jag lite tidsbrist den här gången och hann inte baka lika mycket som jag hade tänkt men hann ändå bli två tårtor, kanelbullar och kolakakor, plus att jag hade köpt godis och kakor också. Kan ju säga att det blev över fika när alla hade varit. Jag som hade tänkt hinna baka två sorter till. Säger bara, tur att jag inte hann det!! För hade ju bara varit jag själv som hade ätit upp dem sedan!!

I alla fall: När jag skulle baka bullarna gjorde jag degen som vanligt och lät den jäsa. Inga problem. Men sen när jag skulle kaval ut degen insåg jag mitt misstag. Jag har ju ingen kavel! Hjälp! Vad gör man då?!?

Jo, man går till sitt barskåp (en konsumkasse inne i förådet) och ser ut en rund och fin flaska (i det här fallet vodka) som kan användas som kavel. I just det här fallet var det värsta etiketten på flaskan, men det gick ju lätt att lösa genom att sätta in flaskan i en liten plastpåse. Vips så hade jag en kavel :) Ibland blir jag nästan lite stolt över att jag kommer på  lösningar på vissa problem i samma stund som jag kommer på problemet och därför inte har något problem. Tänk om det kunde vara så lätt med alla problem man har!!


Kommentarer
Postat av: Frida

haha, måste säga att du inte har nån brist på fantasi..

2007-10-23 @ 11:30:42
URL: http://brodd88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0