Vad är det som händer?!?

Jag tror allvarligt det är nått fel på mig! Glömmer bort saker hela tiden, konstiga saker. Jag har alltid varit bra på namn, har jag hört det en gång så brukar jag komma ihåg det (förnamnet i alla fall) men på senaste tiden kan jag inte komma ihåg nya människors namn. Dåligt med tanke på mitt jobb där jag träffar nya kunder hela tiden och kan ju som vara bra att komma ihåg deras namn när man ska prata med dem eller träffar dem igen!!

Ännu värre är att jag tydligen börjar glömma bort namn på saker. Stod på labbet en dag (är i england just nu) och tömde ett kärl med färg in i mindre burkar. Skrapade ur den sista färgen med en slickepott och stod och funderade på vad det hette på engelska, enda som hoppade in i min hjärna hela tiden var spatula (=stekspade), så kom fram till att jag skulle kolla upp det på nätet när jag var klar. Men då kom det skrämmande, kunde verkligen inte komma ihåg vad det hette på svenska heller!!! Degskrapa och stekspade turades om att hoppa in i hjärnan och visste att det var fel, men kunde verkligen inte komma på vad det hette!! Blev nästan lite skraj där ett tag, men tillslut kom det till mig: Slickepott hette det ju!! Hur kan man glömma namnet på ett redskap man har använt ofta från det att man var liten?? Alzheimers?

Kommentarer
Postat av: Annika

Det där känns otäckt bekant...
Jag hittade dig på Facebook. :-)

Postat av: Anonym

Hej Ida!
Kul att höra av dig.
Lusten att blogga går verkligen upp och ner.
Huvudsaken är att du lever och mår bra :-)
Kram på dig.....

2007-09-30 @ 21:57:33
Postat av: Malin

Åh jag glömmer alltid att skriva mitt namn. Inlägget ovan är alltså från mig, Malin:-)

2007-09-30 @ 21:58:43
Postat av: Susanne

Du kanske är gravid?? ;-)
Jag var jätteglömsk när jag var gravid.. Rättade till sej något när han ploppat ut.. :-)

2007-10-02 @ 12:53:52
URL: http://suss-liv.blogspot.com
Postat av: Annika

Kikar bara in och ser om det uppdaterats något... men du har fullt upp med annat kanske, som så många andra... :-)

Postat av: Naida

Oj! EN likis! Vad skönt, eller vad man nu ska säga! Det där hände mig igår. Jag satt vid matbordet med min 3 år gamla dotter, hon pekade på grytan och frågade vad det var, och jag kunde inte komma på vad det hette!!! Skål??!! Nää! Burk??!! Nää!! Tog verkligen flera sekunder innan jag kom på det. Och namn på folk har jag alltid haft svårt för, men nu minns jag ibland inte min sons namn, eller mina bästa vänners namn?!! Jobbigt det här. Känner som du - Alzheimers????

2007-10-24 @ 08:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0