Mogen nog att prata pension?

Förra månaden fick jag löneförhöjning. Jättekul!! Då var ju bara frågan, vad ska man göra med de extra pengarna varje månad? Klarade mig bra innan löneförhöjningen, men känner mig själv. Om jag skulle låta pengarna ligga kvar på kontot varje månad skulle jag säkert spendera dem på onödiga saker. Så idag ringde jag banken. Har sedan en tid sparat en viss summa varje månaden i pensionssparande och fonder och nu ökade jag detta sparande lika mycket som min löneförhöjning låg på. Bättre spara pengarna till nått större och nödvändigt än att låta dem försvinna mellan fingrarna varje månad på godis och mat och annat.

Kanske börjar bli vuxen snart ändå. Han på banken var i alla fall väldigt imponerad av mig!

Kommentarer
Postat av: Therese

Imponerande

2008-05-08 @ 20:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0