Hur svårt kan det vara?

Fick en kommentar om min underrubrik och har många gånger tänkt skriva ett inlägg om varför jag valde den, men har aldrig blivit av. Tänkte att det skulle bli av nu :)

Hur svårt kan det vara tänks ofta i mitt huvud. Påbörjar ett projekt med tanken och sen senare visar det sig att det kanske var lite svårare/tråkigare än vad jag trodde och projektet självdör eller blir inte alls som jag tänkt mig.
Finns många exempel. Nått år innan min mamma fyllde 50 så kom jag på att hon alltid har sagt att hon skulle vilja ha ett virkat överkast. Visst tänkte jag, hur svårt kan det vara egentligen? Sa åt min syster att jag hade en jättebra idé och vi började virka. Var ett överkast uppbyggt av rutor som man sedan ska virka ihop. När vi började behövde vi bara göra en varannan dag för att bli klara. Det är ju inga problem!! Dagarna, veckorna, månaderna och tillslut åren gick och det behövdes fler och fler rutor per dag för att bli klar. När mammas 50-års dag kom hade vi inte ens gjort hälften, så hon fick tio rutor och en beskrivning vad det skulle bli och ett löfte om att det skulle bli klar snart. Idag, mer än ett år sedanre har jag fortfarande inte virkat hälften av mina rutor. Dåligt av mig, ska skärpa mig. (fast min syster är inte bättre måste erkännas)

Andra exempel är många påbörjade pysselprojekt som ligger i en låda i hallen. Hur svårt kan det egentligen vara att måla en egen tavla (fast man inte har några konstnärstalanger alls) eller göra sina egna avancerade kort? I min hjärna hur lätt som helst, men när det ska utföras blir det inte alls som jag tänkt mig!

I alla fall, därav underrubriken.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Känner igen det där med påbörjade projekt.. Fast för min del hinner de oftast bara bli påbörjade i min hjärna.. :-)



Du har en utmaning väntades på dej på min sida!

2009-11-02 @ 10:33:04
URL: http://suss-liv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0