Lite räcker långt

Det här med att inte fuska på en vecka gick inte så bra. Jag erkänner, jag har fuskat. I lördags var vi och handlade och jag var så fruktansvärt sugen på något, så jag gick runt och läste hur mycket kalorier det var i olika produkter och bestämde mig tillslut för att fuska. Vad jag valde, jo, håll i er nu, jag köpte en 35g påse med ostbågar (175 kcal) och för att vara helt ärlig så räckte det hur bra som helst. Visst, precis när påsen var slut så kändes det som att jag hade kunnat äta mer, men bara ett litet tag senare kände jag mig helt nöjd (fast full med dåligt samvete över fuskandet såklart) så tror nog det här kommer bli min nya grej. Vill man ha chips/ostbågar så räcker det med en 35g påse. Man behöver inte mer!

Får väl se om ett år eller så om jag fortfarande tycker samma sak. Jag hoppas det i alla fall.

Vägning imorgon, hoppas på 1 kg sen förra vägningen...

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag tycker det är rätt imponerande att du klarar det. Kände en gång i tiden någon som testade pulverdiet och provade bara för att smaka, och, tjae, jag undrar om jag skulle lyckas. Fast OK, detta var länge sedan, så det kanske smakar bättre nu. :-) Fast det där suget efter vissa saker - kanske inte nödvändigtvis godis och kakor, men bara "god mat" - det krävs rätt ordentlig viljestyrka för att stå emot.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0