Festhelg...

Den här helgen har varit jobbig. Var på inflyttningsfest igår hemma hos en kompis. När vi kom in genom dörren var det enda jag såg mat. Hela köksbordet var fullt med olika typer av snittar och ost och kex. En bänk var full med små snittar och på vardagsrumsbordet fanns det chips och salta pinnar. Bål och vin fanns det också. Puh, vilken pärs. Jag är ju så dum också att jag går och tittar på all mat och luktade på massor av det min sambo åt... Kanske inte den bästa taktiken! MEN, åt inget och drack bara vatten, känner mig duktig idag :) Jag känner mig själv ganska bra, så hade allt varit som vanligt hade jag typ förätit mig på den där festen. Jag är ingen person som bara kan ta en och sen vara nöjd. Så länge det finns mat/fika framför näsan på mig som jag tycker om kan jag nästan äta hur mycket som helst. Blir nästan svårare att hålla emot om man bara tagit en. Så var lite skönt också att vara på festen med vetskapen om att jag skulle gå och inte rulla därifrån.

Har bestämt mig för att den här dieten inte ska få begränsa mitt liv alls. Jag kör på som vanligt med allt det innebär. Var t.ex. och veckohandlade med sambon idag fast jag inte äter mat och hjälpte honom tom att skriva matsedeln för veckan. Nästa helg ska jag på dop, då blir det en ny prövning... Tårta (tror jag)!! Jag som ÄLSKAR tårta. Men, kan ju dricka kaffe i alla fall, så får väl suga i mig av det.

Nu är det dags att sova, imorgon bär det av till England igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0