Fuskare

Det är jag det. Har blivit mycket fuskande sedan jag fick börja äta två måltider om dagen. Det är så mycket lättare att tillåta sig själv att äta onyttigt nu. När jag bara åt måltidsersättningar så var allt strikt förbjudet (även om jag fuskade ibland då också) men nu är det lite gråzoner och jag kan intyga mig själv att jag i princip får äta vad jag vill då! Vågar inte väga mig nu, tror att jag kanske har gått upp lite, och det är ju som inte meningen.

På senaste veckan har jag ätit pizza, hamburgare OCH godis. Hur bra var det? Inte alls. Men finns ljusglimtar också, verkar som att jag kan stå emot saker bättre än vad jag kunde förr. I tisdags var jag på flygplatsen i Oslo mer än två timmar innan mitt plan skulle gå. Bestämde mig för att jag fick köpa någon liten choklad/godisbit. Gick runt och kollade på saker, men INGET verkade gott, så gick därifrån utan godis. Det hade nog inte hänt för fyra månader sedan! Kanske var för att jag åt godis några dagar innan och var inte alls så gott som jag hade föreställt mig att det skulle vara. Nä, godis är inte gott även om min hjärna försöker övertyga mig att det är det dagligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0